Wellington och lite Nelson

Sista kvällen med Russ och några av de som hängt med i bussen avslutades på pub Meduza. Liveband (inte det bästa jag hört men helt ok). Öl, prat och "hejdå", och Russ har den bästa dansstil mitt öga någonsin skådat. Det var roligare att titta på honom än att lyssna på musiken. Kommer sent glömmas!!
 
Vi har varit två dagar i huvudstaden Wellington. En fin och mysig stad med hamn, fina gator och fina parker. Första dagen hängde vi på en strand, mitt i city. Kändes lite wierd men de va så gött att bara ligga och slappa. Vattnet var iskallt så det blev inte mycket till bad mer än att doppa fötterna.
Käkade ute och sjöng karaoke, och träffade två snubbar som ville att vi skulle sjunga när de spelade ukulele, och så blev det. Haha! 
Dag två gick vi också till stranden en liten snabbis. Sen gick vi för att shoppa lite, Sanna fick med sig en fin klänning och jag kunde inte bestämma mig så det blev zero saker för min del. Strosade i hamnen och tog lite kort. Det var väl det vi gjorde i Wellington. Jao! Vi hade väldigt tur med vädret och hade två fantastiska soldagar vilket inte är så ofta i Wellington då det brukar regna och va grått och trist.
 
Igår (söndag) var vi uppe tidigt för att åka med färjan InterIslander över till sydön, hoppade på Magic Bus och åkte mot vårt nästa stopp som nu är Nelson. Här är det solsäkert och ska vara fint under de dagar vi stannar. 
Gick en låååång promenad idag (då enkel väg tog oss 1h15min) för att kolla in en strand, (vilade där i 2 timmar) och gick tillbaka på 1h30min. TRÖTTA ben och det gick väldigt segt på slutet, jobbiga backar upp och ner och trappen upp till rummet tog död på oss. Haha! Vi har tvättat och ligger nu helt utslagna på vårt rum. Imorgon blir det utflykt, see ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0