Diggin' this

Så, idag blev det ett varv på stan för att hitta något på slut-rean. Inte för att skryta, men jag är alltid bra på att fynda på rean, ask my friendos. Idag fick sju plagg, en topp och en scarf följa med hem, allt på rea. (Tomas kommer få spunk). Han sa att det kommer bli bra för mig när vi flyttar hem till Arvika igen, där finns det inte så stort utbud på kläder. Och ja, han kanske har rätt. I need a break! Här nedan har ni lite av färger och material av mina kläder (orkade inte ta kort på var och en).
Ikvälll är det OS-invigning och vi ska käka kycklinggryta och ris. Mums!

Har börjat i den sista (?) Kallentoft-boken nu som jag skrev i ett annat inlägg. Jag kan inte sluta, den är hur spännande som helst och jag har bara läst 10 kapitel hittills. Om ni inte läst hans deckarromaner så kan jag verkligen rekommendera dem för er som är intresserade av den stilen. Fem böcker finns det och man läser ut dom hur snabbt som helst för att de är så himla bra, tralalaaa.

Ja, jag mår pretty awesome för tillfället och nu ska jag se ett avsnitt av Vänner innan jag gräver ner mig i min bok igen.

If today was your last day

Igår var en såndär BÄST-dag! Nina och Tomas hela dagen. Först promenerade vi i Skogskyrkogården, hur mysigt och fridfullt som helst. Jag pysslade med vårt fotoalbum när vi kom hem, sen bestämde vi oss för att boka bord på Koh Phangan till kvällen, har hört att det ska va en häftig upplevelse. Och ja, det var det. Hur cool inredning som helst, trevlig personal, mycket och god mat till bra priser. Det var supermysigt!! Efter det tog vi en promenad genom Gamla Stan. Kunde inte ha blivit en bättre avslutning på dagen!!! Love you

Holding on to heaven

Från fjället

Här uppe i Fjällen har vi det kanoners. Vädret växlar mellan regn, molnigt och sol. Mygg och knott finns det gott om. Vi har vandrat och bestigit Storvallsruet, Mittåkläppen och idag klättrade vi uppför Funäsdalsberget. Kondition får vi gott om kan jag lova. Jag har lite skrapsår här och där efter klättringen men är nöjd efter att ha klarat av det. Det var lite högt och läskigt och svårt ibland men shiet vilken fin utsikt det var där uppe på toppen. Jag njöt!!!!

'Cause I don't care about the rain

En vecka avklarad i Värmland och det har varit så himla bra. Jag märker när jag är hemma i skogarna hur mycket jag trivs och saknar allt här hemma. Det har inte varit mycket till sol men vi har sysselsatt oss ändå. Lite (mycket) regn kan ju inte hindra en från att hitta på saker.

Har varit på Bryggan och räkfrossat med fina vänner, dansat och pratat. Hälsat på Jonas, Theres och dera lilla übersöta Arvid, och vovvarna såklart. Tagit första kvällsdoppet. Hälsat på grannarna och promenerat ute på Näset i regnet, plockat smultron och ätit jordgubbar.

Igår kväll satt hela familjen här ute på verandan till solnedgången, käkade grillat och spelade spel. Det är så det ska vara under sommaren. Måste det vara så himla svårt att förstå det vädergudarna?

Nästa stopp blir Funäsdalen. "Taxin" som antagligen kommer spela Nickelback på högsta volym hela vägen upp plockar upp mig senare idag. Ska bli kalaskul att hälsa på alla renarna igen! En vecka, sen är jag tillbaka igen.
Bjuder på lite bilder från veckan som gått.

Ack värmeland du sköna

Nu är vi här, i underbara Värmland. Jag ska njuta riktigt denna vecka och vila upp mig ifrån Stockholmsstressen. Vi anlände igår till ett strålande och varmt väder efter en varm biltur utan AC. Pust! Jag verkligen älskar när vovven småspringer fram, nyfiken och med viftande svans och ska hälsa. ÄLSKADE VOFFA!
Isabell och Evelinn måste ha längtat något så kopiöst efter mig för de kom hit på kvällen och vi badade, spelade kubb och såg på Hollywood Gigolo..

Idag har jag och Tomas varit i Sunne Vattenpark tillsammans med de två grabbar som Tomas jobbade som personlig assistent för, innan vi flyttade till Stockholm. Molnigt och kallt men jäkligt kul. Som ett litet barn igen. Haha! Det har regnat nu på kvällen och vi har käkat tacos på verandan. Mys!!

En heldag i Stockholm

Måndagen tillbringades hela dagen tillsammans med min kusin Victoria, hennes kille Peter och min Tomas. Vi började med att besöka Fotografiska. Det var najs, grymma foton må jag säga. Sen käkade vi lunch på PizzaHut vid Medborgarplatsen. Efter det gick jag och Viccan i affärerna längs med Götgatan medan Tomas och Peter drack kaffe. Sen tog vi Djurgårsfärjan ut till Gröna Lund och körde 5-kamp och åkte lite karuseller. Viccan vann en mycket rosa och glittrig cowboyhatt och hela kampen vanns utav Tomas. Grattis!!
Med trötta ben och onda ryggar åkte Viccan och Peter hem till Eskilstuna och jag och Tomas drog vidare till DeBaser för att gå på Nubian Rose Releaseparty. Där var det drag och mycket folk och jag köpte mig en god Strawberry Daiquiri. En helt awesome dag från morgon till kväll med härligt sällskap.