Hobbiton och Maori Village

Hobbiton var awesome! Fylke var jättefint och precis som i filmerna. Litet och gulligt. Vi fick en guidad tur runt hela Fylke och besökte Bilbo's hus, the Lake, the green dragon och lite hobbithus. Det var inte särskilt stort, vi gick runt hela området på en timme och då skulle alla ta kort på allt. Innan vi åkte hem fick vi en öl inne på The green dragon. Det var riktigt fint och med alla vyer runt om med alla kor och får. Det var en bra dag!! Visste ni att The Hobbit-boken är den mest lästa boken efter Bibeln..
 
Igår kväll var vi iväg och hälsade på Maorierna (Nya Zeelands urbefolkning) i Maori Village. De invandrade hit på 1100-talet och idag är ca 400.000 av invånarna maorier. Där fick vi prova på lite olika aktiviteter som lekar och olika förberedelser inför jakt och krig..
Sen hade de en föreställning med sång och dans och en kärlekshistoria. Det var riktigt häftigt. Efter det fick vi ätà buffé på mat som de lagat i marken, så ja, det smakade mycket rökt utav köttet och potatisen. Hehe!
Detta var också en jättebra kväll och en fin upplevelse. Kia Ora är ett fint uttryck som användes jätteofta denna kväll och betyder "be well and healthy". 
 
Idag ska vi nog bara ta det lugnt och strosa runt och försöka få lite färg på oss. Och Ja mamma, vi ska använda solkräm.
(Nästa gång skriver jag från min telefon så jag kan ladda upp lite bilder, Sanna har inga på sin iPad som jag för tillfället skriver från). Ha en bra jobbavecka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0