Auckland

Tyvärr blir det inga bilder denna gång (hoppas ni överlever), men ni har ju lite grann att se på Facebook så länge.
 
Vi spenderade 5 dagar i Auckland. Båda har varit sjuka till och från. Sannas mage/illamående och jag har feber och en rejäl förkylning. Tror det beror på en blandning av allt. Dåligt med sömn på flygresorna, jetlag, annorlunda klimat, annan mat etc.
 
I Auckland tittade vi på lite olika attraktioner som Ferry Building och Clock Tower, vi tog en båttur över till Devonport och strosade där samt gick uppför Mount Victoria och fick oss en fantastisk utsikt över Auckland och runt om. 
Vi gick runt i olika parker, strosade nere i den mysiga hamnen, åt god mat även om det alltid ska va så svårt att välja ställe. Haha! Flickorna med beslutsångest.
 
En dag var vi uppe i SkyTower. Så himla mäktigt, man såg hur långt som helst. 220m över havet var vi och det var glasrutor runt hela utsiktstornet, och på en del ställen även glas i golvet. DET va äckligt vill jag lova. (Ni ska få bildbevis). Sanna var gaanska höjdrädd, stackars krake. Jag tyckte mest det va kul och kanske skrattade lite för mycket åt henne.
 
NU befinner vi oss i Rotorua efter en busstur som tog oss hela dagen, 9 timmar. Vi trodde den skulle gå på ca 4 timmar men vi stannade på flera ställen och tittade på olika grejer, vilket iofs var roligt men med feber, en näsa som rinner och läckage ur vänster öga så blev det lite drygt på slutet. Har precis käkat gratis BBQ här på hostelet. Mycket trevliga människor som inte är rädda för att prata så ja, jag måste prata min braiga engelska. Haha! 
 
Imorgon blir det Hobbiton, yeah. En ipren för min del nu och sängen. Godnatt och god morgon på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0