Sydney

Här hände det en oväntad och inte alls planerad grej. Åkte till Sydney med nattbuss och hoppades på att hitta ett hostel när vi kom fram. Men nejnejnej, Det var en stor musikfestival i Sydney den helgen så ALLA hostel och hotell var uppbokade, och då menar jag verkligen ALLA.
Vi letade på internet och sprang runt och frågade på hostel och hotell men inget boende. Däremot lyckades vi hitta ett motel 10 mil norr om Sydney som vi bokade. Hoppade på ett tåg vig 17-tiden som tog 2h, sen en buss på 1h och så var vi framme vid The Entrance. Mitt ute i ingenstans och med små kackerlackor som rusade runt golvet. Härligt! Här fick vi stanna hela helgen. Fanns inte så mycket att göra så vi låg på den s.k stranden hela lördagen och hoppade tidigt på en buss på söndagen för att åka tillbaka till Sydney.

Hittade ett hostel tidigt med en wierd dam som vi fick dela rum med, hon tittade på Judy's domstol hela dagarna. Jag köpte mig skor på Paddy's Market och vi gick till Darling Harbour och kikade lite. Sen gick vi i Botanic Garden och kollade in Operahuset och Sydney Harbour Bridge. Sen tog vi båt över till Manly Beach och tittade lite innan vi åkte tillbaka och såg Operahuset i solnedgång. Vackert! Avslutade kvällen med att äta känguru på restaurang. (Jag åt kyckling).

Andra dagen hoppade vi på en Sightseeingbuss som gick till Bondi Beach. Hoppade av och tog en promenad samt drack smoothie. Hoppade på bussen igen och åkte in till city där vi hoppade på nästa buss som åkte runt i alla områden i själva Sydney. Mysigt, fina hus och byggnader, intressant historia och information i de röda hörlurarna som skavde i sönder öronen. Detta tog i princip hela dagen och på kvällen gick vi till Hard Rock Café, drack drinkar och åt såklart Haystack Salad.

Gillade verkligen Sydney. Synd att vi inte fick mer tid pga musikfestivalen. Vacker stad!