a feel-good-weekend

Helgen har passerat och vi har hunnit med en hel del. I fredags åkte vi in till stan och gick på Vasamuseet. Riktigt häftigt var det faktiskt. Ibland undrar jag varför jag inte blir arkeolog (som jag ville när jag var liten), för jag tycker det är så häftigt med gamla utgrävningar och liknande. Alla dekorationer av olika skyddsgudar och alla färger som skeppet hade. Vilket jobb de gjorde! Den guidade turen var intressant och tjejen som snacka var mucho bra. Efter det gick vi och checka in Slottet och Gamla Stan. Åkte hem och gjorde tacos och såg på film som avslutning på dagen.

På lördag åkte jag, mamma och pappa in till stan igen för att göra Drottninggatan. Mycket folk och vi kunde inte gå så länge för kl.15 skulle jag få födelsedagsgäster. Full rulle i tre timmar med massa tårta, kaffe och lekande barn. Man blir trött i öronen efter en sånhär dag så vi gjorde god mat och spelade lite kort på kvällskvisten.

Idag har jag spelat min första match med BKBK. Det var väldigt nervöst eftersom jag inte vet hur de spelar eller någonting. Jag har ju bara varit med inomhus och nu var det 11-manna som gällde. Jag fick spela forward (där trivs jag som bäst). Det gick hyffsat bra! Vi förlorade matchen men vi hade några heta chanser och det var ju första matchen på stor plan så det kan ju inte få perfekt från början. Men det var kul!! Jag vill spela mer..

Det har varit en mycket bra helg, det var jättekul att ha mamma och pappa på besök. Nu har de åkt hem och imorgon är det back to reality. Spännande att se om det blir någon förskola som behöver mig denna vecka. Hoppas ni andra haft en toppenhelg!!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Kommer gå grymt under säsongen, kommer å hejar på er när ja e uppe!:)

2012-03-05 @ 06:28:52
URL: http://cmattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0