Midsommarhelgen!

Midsommarafton firades med mina närmsta vänner. Sanna, Anna, Isabell, Evelinn och Lisa. Dansade runt midsomamrstången och gjorde kransar. Vi dukade upp ett eget litet bord, åt grillat och färskpotatis, sill, drack nubbe och sjöng, käkade jordgubbstårta och pratade och skrattade. Spelade kubb och umgicks lite senare med alla grannar som kom förbi. En helt perfekt dag.
 
Igår var det dans på Gunnevi, Fernandoz, en årlig tradition. Började hemma hos Johan med dam och herrlaget i Gunnarskog + lite annat folk. Åkte sedan traktor och vagn, full ös där vill jag lova, till Gunnevi för att sen va där hela kvällen och lyssna på musik, sjunga och dansa bland allt folk. Så himla kul!! Jag undrar hur Stockholmarna skulle reagera om de kom hit och fick se hur det går till på riktig "bonnfest". Haha! De skulle nog få sig en liten chock och tycka att vi är knäppa. "Fääääst när dän ä som bäst" skulle jag vilja säga.
 
Om cirka två timmar är det dags för min första föreställning med Värmlänningarna för i år. Den kommer att spelas i Gunnarskog kl.16. Kom och kika om ni är i närheten. Alldeles nyss öste regnet ner men nu tittar solen fram och jag hoppas att den stannar, för det är inget kul att ha föreställning i ösregn. Och så kanske det kommer mer folk om solen är framme.
 
En helt awesome midsommarhelg. Jag har haft så himla kul. Det är så kul att träffa alla när man kommer hem. Ni kommer att få ett bildregn imorgon när jag är tillbaka i soffan i Stureby. Ha en fin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0