the grass is green

Alla trottoarer och gångvägar är fyllda med is så man spänner hela kroppen för att inte göra en vurpa i princip vart man än går. Där det inte är is är det grönt gräs som man kan gå på. GRÖNT GRÄS, riktigt GRÖNT GRÄS! What!? Det känns sådär, det är ju januari för tusan. Om det nu inte ska vara någon vinter så kan våren och tussilagosarna (?) och sen sommaren komma direkt istället för att dra ut på det. Är det bara här i Stockholm som det känns menningslöst att kalla just-nutiden för vinter?

Jag vet att det är is på sjön hemma på Björkenäs. Jag längtar till nästa helg då vi ska dra oss hem till Värmland. Då ska jag gå på isen och åka skridskor på isen och fika på isen. Man får lite mer vinterkänsla då. Och jag längtar efter sötaste vovven jättemycket!


Kommentarer
Postat av: Augustifamiljen

Den är ljuvlig! Och tack för att du kommenterade inlägget, hade totalt glömt bort glassen nu i vinter. Står på handlingslistan from idag ;)

2012-01-19 @ 12:55:56
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Isabell

Här är det snö :)

2012-01-19 @ 14:50:23
Postat av: Angelica i Gik

Måste bara säga att din blogg är himla rolig att läsa!! :)

2012-01-20 @ 20:38:11
Postat av: Nina

Åh, va roligt att du tycker det Angelica. Nu blev jag glad :)

2012-01-20 @ 23:45:37
URL: http://ninah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0