Home sweet home

Äntligen har jag landat på svenk, kall, mark. Men det känns så jäkla skönt. Semestern var jättebra, om man räknar bort från flygresorna. Jag tänkte skriva ett inlägg för varje dag som vi var i Miami, annars kommer det bli ett låångt inlägg om allt och det kommer ni inte orka läsa..

Samtidigt som vi var i Miami så fick jag ett bra och ett dåligt besked. Det första var att jag inte fick jobbet jag varit på två intervjuer för, de valde tyvärr en annan kanditat. Jag hade verkligen sett fram emot att få jobba för detta företag så det var en besvikelse. (Men bland 70 pers så kom jag ju ändå långt).
Det positiva var då att jag kunde tacka ja till att jobba på BR-leksaker som julhjälp, som de så fint kallar det. Så idag gjorde jag min första dag. Jag jobbar som butikssäljare och ska plocka upp produkter i hyllorna, samtidigt som kunderna frågar om vart saker finns osv. Idag kände jag mig totalt handikappad, jag visste inte vart nånting var och fick nästan varje gång fråga en kollega som kan mera, (lärde mig dock mer på eftermiddagen). Men jag förklarade att jag var ny för dagen så kunderna var förstående, men det känns ändå pinsamt att vara julhjälp och inte veta vart sakerna finns. Gaah! Men, ny dag, nya tag imorgon.


Kommentarer
Postat av: Viccan

Men vad roligt med julhjälp...jag behöver oxå lite julhjälp här, he he he. Satan vad läskigt med flyget. Puh! Bra att han vände om. Du får berätta mer sen. Ring någon dag när du har tid! Kram kram

2011-12-09 @ 18:48:44
Postat av: Evelinn

Julhjälp låter ju så gulligt :)

2011-12-13 @ 17:07:12
URL: http://evelinniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0