Ett sista hejdå

Här kommer nu ett sista inlägg när vi befinner oss på Nya Zeeland. Känns tråkigt att lämna detta underbara lilla land, det har verkligen gjort stort intryck på mig. Det kändes så rätt redan när vi åkte från flygplatsen in till Auckland den första dagen. Vi har gjort så mycket roligt, upplevt nya saker, sett många nya platser, träffat så många nya människor så det känns lite sorgligt att åka härifrån. Det går inte riktigt att beskriva hur vackert och häftigt det är här. Visst visar bilderna hur det ser ut men det är ju inte riktigt som i verkligheten.
 
Vi har verkligen haft det hur bra som helst de här fyra veckorna. Inga sura miner, bara glatt hela tiden! Vädret har varit på vår sida, oftast sol och 25 grader varmt och det har regnat endast två dagar och människorna är jättetrevliga. Vi har ätit god mat ute på restaurang men även levt backpackers på nudlar och rostat bröd. Många olika hostels, många, långa promenader, kartläsning, stränder, festande, dryga och roliga bussresor, får och kossor, utflykter, onda ryggar och ben, heltäckningsmatta i garagen, kiwi-fåglar, klorvatten, fergburger, många foton med kameran, mycket skratt och hackande engelska... Det finns så mycket mer!
 
Jag är också glad att vi valde MagicBus framför att hyra egen bil då vi haft väldigt kul med människorna på bussen, man blir som en liten familj! Och busschaufförerna är pålästa och berättar om fakta längs vägarna, stannar och låter en ta en massa kort vid fina platser.
 
Dessa fyra veckor kommer vara med mig livet ut. Jag är så glad att jag åkte hit och det med världens bästa lillasyster, Sanna!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

:') såååå underbart bra!!

2013-02-12 @ 11:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0