Bada med delfiner

När vi lämnade Koh Chang, då Sanna höll på att glömma sin bettskena som personalen kom med i ena handen i högsta hugg på sin moped (haha), hade vi en privatchaufför till stället där vi skulle bada med delfiner. Vägen dit var en nära-döden-upplevelse då vi hade lite brottom och får chaufför körde i 160... Maja lyckades somna, Sanna lyssnade på hög musik och jag grävde ner mig i min bok för att inte titta för mycket på vägen och alla omkörningar.
 
När vi kom fram fick vi först se på delfinshow. Den var sådär, lite samma grejer hela tiden men roligt! Det var vi och fyra skandinavier till, sen var resten av den proppfyllda läktaren thailändare.
 
Sen var det dags, alla naglar klippta, inga örhängen eller armband, på med flytväst och iväg för att träffa delfinerna. Vi fick lära oss olika tecken för olika trick, "åka taxi", mata dom med fisk, hålla i ringar när de hoppade, dansa, vinka mm. Även om det bara var i 45min så var det hur kul som helst, en rolig och häftig upplevelse. Vi hade jätteskoj!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0