CrossFit

Okej. Igår tränade jag fotboll med mina favoritbrudar GIK/BIK. Innan bollspelet körde vi styrka. Mhm. Det har inte jag gjort på dretlänge så idag har jag en GOO (med en nypa ironi) träningsvärk, ja, i princip överallt.

Ikväll hade BK/BK träning. CrossFit. Eftersom jag aldrig provat på det förr och inte riktigt fattat vad det innebär så tänkte jag att det kan väl inte vara så farligt. Visst, Tomas hade varnat mig...

CrossFit är ett styrke och konditionsprogram
byggt på ständigt varierade funktionella rörelser
utförda under hög intensitet

Alltså, jag trodde ärligt talat att jag skulle DÖ. Satan i gatan va jobbigt det va. Och flera gånger va jag påväg att ge upp men tydligen så finns det lite jävlaranamma i mig också. Vart nu det kommer ifrån för den har då inte funnits där förut?? Jag kanske helt enkelt inte vill visa mig svag inför stockholmarna.

Det bästa är ju när man är klar med workouten, kommer hem och käkar något, hoppar in i duschen och man kan bara ge sig själv en rejäl klapp på axeln för att man klarade det. Sen kan man dricka en kopp varm choklad också som extra belöning. Nej, det ska bli gött att lägga sig i sängen nu. Vi får la se om jag kommer upp imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0