Nyårslöfte eller inte?

Stjärnorna på slottet. Vilken bra programidé. Just ser jag Johan Rheborg och Johan Rabaeus gå i högklackat med varsin rosa fjäderboa runt axlarna.. Kul! Jag tycker faktiskt att det är intresssant att höra om våra svenska kändisars liv.
 
Och de har bakat "sju sorters kakor". Jag blir så himla sugen på att baka. Innan jag slog på tv:n så satt jag och förbannade mig själv lite för att jag glömde köpa jäst sist vi var och handlade, jag som ville baka bröd. Och nu när jag såg de där hallongrottorna. MUMS! Det ska bli mitt nästa lilla bakprojekt, plus att jag ska göra stora chokladmuffins med fyllning. Några förslag på fyllning?

Nyårslöfte eller inte? Jag brukar inte ge något nyårslöfte för jag bryter det alltid. Men i år ska jag försöka genomföra saker som jag går och tänker på att jag vill göra. Vad är det för idé att gå runt och vilja göra saker när man aldrig genomför dem!? Känns rätt så onödigt, för så himla avancerade saker är det inte som jag vill göra. Småsaker i vardagen, som att baka, träna, laga god mat, göra musik, pyssla etc. Så mitt nyårslöfte blir helt enkelt att få fingern tu'r och göra det jag vill göra!!

Vad har ni för nyårslöfte, om ni gav något!?



Kommentarer
Postat av: Millie, VIKTiga bloggen

Sv: Ja gör det, den är mysig :) En såndär feel good film :)

Plättar är så gott, jag äter nog det oftare än vad som är bra.

2012-01-02 @ 09:45:02
URL: http://femtiotva.blogg.se/
Postat av: Karin

Mitt nyårs löfte är att få finger´n tur typ :)

2012-01-02 @ 11:35:18
URL: http://happyhappenings.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag gjorde goa chokladmuffins på nyårsafton. Tyvärr läste jag receptet lite fel, det stod 220 grader i 7 min och jag trodde 20 min. Men det gick att äta om man skrapade bort lite svart. Fyllningen var lemon curd :-) ska göra samma recept en annan gång.

Förresten vilket varcker kort över sjön! Är det hemhemma?

2012-01-02 @ 18:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0