Körsång

Här sitter jag med en kopp te och lyssnar på Svenska Kyrkans julskiva som landat i vår brevlåda, varför? Jag vet inte? Den var inte sådär jättebra heller, de vanliga julsångerna men inte med så bra körsång. Tacka vetja SingOut i Arvika som jag sjöng med innan jag flyttade hit. Den kören är det klass på vill jag lova. Och jag ska vara med på den suveräna julkonserten i år också. Jag kan ju inte bara skippa den för att jag bor här.

På tal om körsång. På lördag ska jag göra min första konsert tillsammans med kören jag sjunger i här. En Adventskonsert. (måste plugga text). Själva kören är en "nybörjarkör", som körledaren själv säger. Om jag ska vara ärlig så tror jag att jag kommer hoppa av efter jul. Kören har inte riktigt den klassen som jag skulle vilja (eftersom jag ändå sjungit i kör sen jag var sju år). Kören ligger uppe vid Sollentuna och det tar mig ca en timme att åka dit. Det känns sådär. Så efter jul ska jag försöka leta upp en kör som ligger närmare och som det är lite mer klass på. Jag har sjungit gospel i så många år så det skulle vara kul att prova på en annan genre. Typ, pop, rock!? Tänk er en rockkör, coolt.


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack Nina! :)

Försöker vänja mig :)

Kort är egentligen snyggast för de går att styla mycket bättre medans långt lägger sig platt på huvudet :D (åtminstone på mig :P)



Jag tycker du ska hitta en ROCKkör, vore fränt :D

2011-11-24 @ 16:09:37
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Sanna

"fotboll är livet" "life is music" ;)vilket är bäst egentligen?? ;)

2011-11-25 @ 07:11:45
Postat av: Nina

Finns många saker som "är livet" Sanna..

2011-11-25 @ 13:18:29
URL: http://ninah.blogg.se/
Postat av: Sanna

okej...

2011-12-01 @ 21:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0