Bangkok

Det första jag kan säga är att jag nog aldrig känt på sådan typ av värme. Det stod helt still!!

Första kvällen vi kom dit tog vi på oss finkläder, haffade en rosa taxi och begav oss mot SkyBar. Det var tur att vi la ner oss lite på outfiten för annars hade vi nog blivit nekade att komma in. Holy smoly vilket lyxställe!
Åkte hiss upp till 64:e våningen och där blev vi visade ut till balkongen där vi beställde varsin drink som vi började smutta på innan de visade oss ut till det som kallas SkyBar (antar jag?). Det blåse hej vilt så att nästan drinken åkte ur glaset. Utsikten var helt fantastisk och de hade ett liveband som spelade. Riktigt häftigt!

Andra dagen spenderades endast till shopping!!! En heldag och fötter och ben värke när vi kom tillbaka till hotellrummet där vi gjorde oss i ordning för att åka till Hard Rock Café. En margareta (självklart) och en Haystacksalad (självklart). Även här var det ett superbra coverband som spelade och gjorde kvällen ännu bättre. Vi satt kvar länge, länge och njöt av drinkar, pratade och lyssnade på musiken. En bra dag och ett bra avslut.

Sista dagen i Bangkok hade vi fixat en privatchaufför som skulle ta oss dit vi ville för vi hade lite saker vi ville se. Inte riktigt så blev det då han först kom med förslaget att vi skulle åka båt på en flod. Ja men de låter väl mysigt tänkte vi, bara att han glömde nämna att stället låg 2h utanför Bangkok. Gaaah!! Så där åkte vi runt på en flod och sa nej till alla som ville sälja souvenirer till oss och höll nästan på att bli dödade då båtföraren tappade kontrollen och vi kraschade in i stenväggen. Men vi överlevde.
In i bilen och tillbaka till Bangkok, vi ville se sovande Buddha och Wat Pho (stora tempel) samt shoppa lite mer. Det enda vi hann med var att se Wat Pho, vi fick låna kläder eftersom vi inte fick gå i shorts och linne. Snygga som få i våra chockfärgade kläder. Det gick inte att missa oss om jag säger så.
Väl där inne var det jättehäftiga byggnader och utsmyckningar. Flera byggnader är i guld. Cool!
Efter det så sa vi att vi ville shoppa istället för att se Buddha eftersom vi kände att tiden inte skulle räcka till. Först var vi tvungna att kika in ett juvelställe med hur mycket smycken som helst, och dyra. Där skulle vi gå i 10min för att han skulle få nån jävla stämpel och kunna samla ihop nog många till en tv.. Ännu mera tid gick till spillo.
Sen den där shoppingen då. Vi visste vart vi ville bli avsläppta för vi hade hört om en bra marknad, men vår underbara chaufför föreslog ett "bättre" ställe med bra thailändsk kvalité. Jaja tänkte vi, han har väl koll, vi hoppade av i värsta sunkområdet och gick ett snabbt varv, ingenting för oss, innan vi ringde honom så han fick köra oss tillbaka till hotellet igen. Grrr! Väldigt arga och besvikna på dagen, och vår privatchaufför, packade vi färdigt våra backpackersryggsäckar proppade med nya kläder, begav oss till Starbucks och lugnade ner oss lite innan vi åkte till flygplatsen.

Eftersom jag hade en hel del bath kvar så shoppade jag på flygplatsen istället. Flygresan hem gick bra, förutom att vi hade turbulens i ca fyra timmar. Haha! Men vi lyckades sova i alla fall. Mellandlandning på Heathrow innan vi åkte mot Sverige och landade till ett strålande väder på Arlanda!