Det blir storstad i sommar

Ja det händer en hel del just nu. Tomas har fått sommarjobb som brandman i Stockholm, wihej för han, så vi kommer att stanna kvar här över sommaren. Känns mycket bra!! Därmed kommer jag att spela fotboll i BKBK i sommar, vilket också känns mycket bra. Sommar i Stockholm kan ju inte vara helt fel.
 
Två "problem" uppstår dock. Vi måste fixa nytt boende från och med mitten av maj, och jag måste ha ett sommarjobb, eller ett jobb helt enkelt. Gah! Det här med jobb är något jag får lite panik över. Att jobba som timvikarie på förskola är en rolig men ganska jobbig situation. Man vet ju inte hur mycket man kommer få jobba varje månad och därmed har man ingen aning om vad inkomsten/månad blir. Knivigt! Jag ska söka sommarjobb på alla BR-leksaker butiker tänkte jag, efterrsom jag fick in en liten fot där i vintras. Tänkte även höra om de behöver sommarvikarie på förskolorna här omkring och har även ringt ett företag som jag sökte jobb hos i höstas. 

Att stanna kvar i Stockholm känns bra, även om jag blev lite ledsen när vi skulle stanna kvar så tror jag att det är bra för mig. Jag är inte redo för att flytta hem till Arvika än känner jag. Och ju mer jag tänker på att vi kommer vara i Stockholm under sommaren desto mer pepp blir jag på det istället för att tänka på hur mycket jag saknar allt där hemma. Det är just saknaden efter alla som gör att jag vill hem, och att man är van att vara hemma under sommaren. Detta blir ju första sommaren ever någon annanstans, om ni förstår. Men det hindrar en ju inte från att åka hem till värmland, jag kan ju inte skippa att ligga på bryggan och höra vågorna klucka vid Smultronstället bara för att jag bor här. Nej, det kommer nog bli några helger i mitt lilla paradis. Och den som vill får gärna komma och hälsa på här i storstaden!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill komma och hälsa på er till sommaren, och förhoppningsvis kan jag få med mig Robin också :D

Hoppas de löser sig med jobb för dig :)

2012-03-14 @ 14:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0